سریال یاغی جدیدترین ساخته محمد کارت کارگردان ۳۶ سال جوان و جوایای نام شیرازی که با فیلم سینمایی شنای پروانه به گیشه سینما پا گذاشت و توانست با این فیلم نگاهظرات منتقدین و تماشاگران را به خود جذب نماید.
** تا قسمت ۶ فصل اول قرار گرفت **
این کارگردان جوان حال تصمیم گرفته با یاغی پا به عرصه شبکه نمایش خانگی بگذارد او در فیلم ها و سریال های خود سکانس های جذابی را روایت می کند و میتواند از توانایی های بازیگر خود به خوبی استفاده کند این را میتوان در شنای پروانه به خوبی مشاهده کرد.
دانلود سریال یاغی :
قسمت اول :
قسمت دوم :
قسمت سوم :
قسمت چهارم :
قسمت پنجم :
قسمت ششم :
معرفی سریال یاغی :
در سریال یاغی بازیگر نقش اول سریال پارسا پیروز فر است که مدت هاست به دلیل نامعلوم تصمیم گرفته که کمتر جلوی دوربین برود اما محمد کارت توانسته پیروزفر را قانع نماید که در سریال خود به ایفای نقش بپردازد.
شاید اما در سریال یاغی پیروزفر تنها ستاره این سریال نمی باشد و طناز طباطبایی هم مانند پیروز فر کم کار تر از همیشه اینبار در این سریال ایفای نقش کرده اند آخرین سریالی که طباطبایی در شبکه نمایش خانگی در آن جلوی دوربین رفته است شاهگوش بود اما پس از چند سال حال دوباره به عرصه نمایش خانگی بازگشته است.
سید مازیار هاشمی که در فیلم قبلی محمد کارت هم نقش تهیه کنندگی را بر عهده داشته اینبار هم قرار است در سریال جدیدش او را همراهی کند، هاشمی هم تا قبل از این تجربه تهیه کنندگی در شبکه نمایش خانگی را عهده دار نبوده است .
تریلر سریال یاغی :
سایر اطلاعات سریال یاغی ۱۴۰۰ Rebel :
سریال یاغی (Rebel) سریالی اجتماعی، جنایی، درام، خانوادگی و معمایی به کارگردانی محمد کارت و تهیه کنندگی سید مازیار هاشمی در شبکه نمایش خانگی محصول سال ۱۴۰۰ است؛
فیلمنامه این سریال را نیز محمد کارت، پدرام پورامیری و حسین امیری دوماری براساس رمان «سالتو» اثر مهدی افروزمنش محصول نشر چشمه به رشته تحریر درآوردهاند؛
در قسمت دوم شاهد یکی از ملتهبترین روایتهای داستانی بودیم که مخاطب با لحظات مختلف آن به خوبی همذات پنداری میکرد؛ در قسمت دوم سریال یاغی شاهد روایتی یکدست و دنبالهدار بودیم؛
داستانی که به خوبی در حال قوام یافتن است و قهرمان قصه پله به پله با مشکلاتی که پیش رویش هست دست و پنجه نرم میکند؛ جاودی قصه یاغی در قسمت دوم بر سر دوراهی یک انتخاب سخت قرار گرفت و تصمیمی که گرفت شاید در آینده سرنوشت زندگیاش را تغییر دهد؛
محمد کارت در خلق یک قهرمان رنج دیده که از میانه تلخیها و سختیها سعی میکند به سمت راه درست پیش برود به خوبی توانسته است موقعیتهای درست در مسیر درست را خلق کند؛ باید در ادامه منتظر یک جاوید دیگر باشیم. جوانک عاشقی که دیگر دغدغهاش کشتی گرفتن شرطی در زمینهای خاکی نیست؛
هویت چیست؟ چه کسی میتواند متر و معیاری برای یافتن هویت یک انسان داشته باشد؛ براساس کدام فرهنگ و منطق میتوان فردی را به خاطر نداشتن فرصت زندگی بهتر تحقیر کرد؛
سکانس برخورد مادر ابرا با جاوید پر از نکات و پرسشهایی است که هر انسان میتواند از خودش بپرسد؛ اینکه چطور باید درباره هویت یک انسان صحبت کرد؟ آیا صرف داشتن شناسنامه؟ آیا نداشتن خانواده و یا جبر جغرافیایی زندگی در فضایی مسموم انسان را از سعادت و رسیدن به خوشبختی باز میدارد؟
بدون شک سکانس پایانی قسمت دوم به لحاظ سبک بصری و تلفیق درست و به جای موسیقی با کلام مرا ببوس با صحنههایی که نشان از رنج و محنت قهرمان قصه و جدایی او از دختری که عاشقش است باعث شد عنوان بهترین سکانس به این صحنه اختصاص داده شود؛
التهاب پایانی قسمت محصول کنشهایی است که ابرا و جاوید در شکلگیری آن با هم سهیم بودند؛
نگاههای مضطرب و نگران جاوید و دور شدن دختری که پا به پای او آمده است تا او را با هویت جدیدش تنها نگذارد از جمله نمادینترین سکانسهای عرصه سریال سازی است؛
در میان ترکیب بازیگران مطرح و جدید سریال یاغی توجه به یکدست بودن ریتم و اندازه بازیها و استفاده از چهرههای جدید برای نقشهای فرعی یکی از شجاعتهای کارگردان است که پیش از این هم در شنای پروانه ثابت کرد میتواند شخصیتهای جذابی را در میان بازیگران تازه وارد خلق کند؛
بازیگران:
پارسا پیروزفر، علی شادمان، طناز طباطبایی، امیر جعفری، فرهاد اصلانی، نیکی کریمی، آبان عسکری، مهدی حسینی نیا، مه لقا باقری، عباس جمشیدی فر، جواد خواجوی، ناهید مسلمی، امیررضا دلاوری، بهرام ابراهیمی، نادر شهسواری و ….
در این میان بازی دایی کوچک ابرا فراتر از انتظار بود و در قسمت دوم در نقش یک جوان عاصی و کله شق که به خاطر بزن بهادر بودن کمتر طرف مشورت خواهرش قرار میگیرد به خوبی به هویت خانواده مادری ابرا و جغرافیای برآمده از آن و معرفی درستش به مخاطب کمک کرد؛
اسی قلک در همان قسمت اول سریال، شخصیتی منفعت طلب و رذل از خود نشان داد، شخصیتی که برای کسب درآمد دست به هر کاری میزند و هیچ ابایی از اینکه به اطرافیانش خیانت کند ندارد؛
او برای خوب و بد آدمها در شمارش اسکناس و نفعی که از آنها میبرد خلاصه شده است؛ خیانت او به جاوید هم در قسمت اول و هم در قسمت دوم نشان میدهد با کاراکتری روبرو هستیم که میتواند سرنوشت بسیاری از آدمها را به تباهی بکشاند؛
باید در آینده شاهد جدال آشکار و پنهان اسی قلک و جاوید باشیم؛
راستی امتیاز ستاره ای و حمایت مالی که در پایان این پست هست یادتون نره …🥰