حمایت از ما !
پشتیبانی فقط از طریق تلگرام

روش گذاشتن پست در اینستاگرام

روش گذاشتن پست در اینستاگرام

روش گذاشتن پست در اینستاگرام: نرم افزار اینستاگرام در آوریل سال ۲۰۱۲ به بازار آمد و به مرور زمان آپشن ها و قابلیت های زیادی را در اختیار کاربران خود گذاشت؛ اما یکی از این قابلیت ها که از ابتدا در اینستاگرام وجود داشته است و تقریبا میتوان گفت اصلی ترین قابلیت اینستاگرام است پست گذاشتن می باشد. امروز در پلاسما وب پیش از آنکه روش گذاشتن پست در اینستاگرام را توضیح دهیم میخواهیم روند رشد قابلیت های مربوط به پست گذاشتن در اینستاگرام را باهم بررسی کنیم. در آخرین بخش از مقاله ی «روش پست گذاشتن در اینستاگرام» نیز اپلیکیشن هایی را معرفی میکنیم که برای تهیه ی یک پست خوب میتوانید آن ها را روی گوشی هایتان نصب کنید. با ما همراه باشید. شما اگر آموزش اینستاگرام را به خوبی دیده باشید میتوانید بهترین مطالب در این زمینه را پست کنید.

پست اینستاگرام چه مسیری را طی کرده است؟

اولین تصویری که در اینستاگرام پست شد در ۱۶ جولای سال ۲۰۱۰ بود یعنی دو سال پیش از به بازار آمدن اینستاگرام (۱۹۹۵ تا پستو رفتم پایین براتون عکس بالا رو پیدا کردم 🙂 «عکس تولد اینستاگرام» )؛ این پست توسط Mike Krieger که یکی از سازنده های اینستاگرام است منتشر گردید. این پست تنها یک تست بود برای آن که ببینند اینستاگرام درست کار میکند یا نه! به هر حال با گذشت زمان اینستاگرام آپشن های زیادی را به نرم افزارش اضافه نمود مثلا، در ابتدای کار شما نمیتوانستید ویدیو پست کنید، اما با مرور زمان و پیشرفت اینستاگرام شما اجازه داشتید یک ویدیو  با مدت زمان حداکثر ۱۵ ثانیه را در اینستاگرام منتشر کنید، بعد این ۱۵ ثانیه تبدیل به یک دقیقه شد و الان نیز شما با استفاده از امکان IGTV میتوانید تا ۳۰ دقیقه ویدیو را منتشر نمایید. علاوه بر مدت زمان ویدیو سایز و ابعاد پست ها نیز محدودیت هایی داشت که برداشته شد. این محدودیت به این صورت بود که شما باید عکس های خود را در قالب یک در یک پست میکردید اما الان ابعاد دیگری نیز وجود دارند که شما میتوانید پست هایتان را در آن ابعاد بسازید. در تصویر زیر میتوانید اندازه ی استانداردی که اینستاگرام تعریف کرده است را ببینید.

دانلود رایگان واتساپ جی بی GBWhatsApp آپدیت جدید

یکی دیگر از قابلیت هایی که اینستاگرام در اوایل شروع کارش نداشت استوری گذاشتن یا همان پست موقت بود که من یادم میاد آن موقع پست های زیادی با هشتگ #پست_موقت در اینستاگرام پست میشد و یا مثلا مینوشتند بعد از ۲۴ ساعت پست را پاک خواهند کرد که بعد از به وجود آمدن استوری گذاشتن، حجم زیادی از پست های موقت در اینستاگرام را حذف شدند و کمتر پستی را با این کپشن میبینیم. امکاناتی چون لوکیشن زدن، تگ کردن افراد روی عکس، تگ کردن افراد روی ویدیو، کپشن نویسی (اگر پست های اولیه ی اینستاگرام را ببینید هیچکدام کپشن ندارند)، هشتگ زدن، افکت گذاشتن، پست های ورق زدنی (پست اسلایدی)، ادیت پست و… نیز به مرور زمان به اینستاگرام اضافه شدند که در بخش آموزش روش پست گذاشتن در اینستاگرام مفصلا در مورد آن ها صحبت خواهیم کرد.

  حواشی سریال نیسان آبی + دانلود رایگان سریال نیسان آبی

آموزش روش پست گذاشتن در اینستاگرام

برای پست گذاشتن در اینستاگرام ابتدا نیاز است که وارد اکانتتان شوید و سپس روی علامت + بزنید. اگر نمیدانید چگونه وارد اکانتتان شوید یا اکانتی در اینستاگرام ندارید میتوانید در مقاله ی آموزش ساخت اکانت اینستاگرام مراحل ساخت آن را ببینید.

بعد از اینکه روی + زدید میبینید که تصاویر و ویدیوهایی که در گالریتان دارید برای شما باز شده اند که میتوانید از میان آن ها یک یا چند مورد را انتخاب کنید. (اگه اولین بار است که میخواهید پست بزارید اینستاگرام ممکن است از شما بپرسد که آیا اجازه دسترسی به گالری شما را دارد یا نه در این صورت روی allow بزنید.) البته در این مرحله علاوه بر اینکه میتوانید از تصاویر موجود در گالریتان انتخاب کنید میتوانید از دوربین اینستاگرام استفاده کنید و تصویر جدیدی بگیرید.

روش گذاشتن پست در اینستاگرام

در تصویر بالا میتوانید ببینید که هر آپشنی که در صفحه ی اول وجود دارد چه کاری انجام میدهد. به هر حال در مورد هرکدام از موارد توضیح مختصری خواهم داد.

  1. اگر عکس یا ویدیوی مورد نظرتان را از قبل در گالری دارید از این طریق آن ها را پیدا و پست کنید.
  2. اگر میخواهید با استفاده از دوربین اینستاگرام عکس بگیرید (اونم از نوع عکس یهویی!) گزینه ی دو را انتخاب کنید.
  3. اگر میخواهید با استفاده از دوربین اینستاگرام فیلم بگیرید گزینه ی سه را انتخاب کنید.
  4. اگر میخواهید پست های ورق زدنی یا اسلایدی بگذارید (پست هایی که چند تصویر را پشت هم میزارند) روی select multiple بزنید. در این حالت میتوانید تا حداکثر ۱۰ تصویر یا ویدیو را انتخاب کنید. (برای آنکه تصاویر به ترتیبی که میخواهید نمایش داده شوند عکسی که میخواهید اول از همه قرار بگیرد را اول از همه انتخاب کنید و به همین ترتیب انتخاب کردن را ادامه دهید)
  5. اگر میخواهید عکس هایتان را باهم ترکیب یا اصطلاحا کلاژ کنید از مورد ۵ استفاده نمایید.
  6. اگر میخواهید عکستان را در سایز اصلی ببینید (چک کنید) روی مورد ۶ بزنید.
  7. اگر میخواهید سایز تصویر را بزرگ یا کوچک کنید یا عکس را جا به جا کنید کافیست روی صفحه انگشتتان را بکشید یا مثل حالت زوم کردن صقحه را لمس کنید تا تصویرتان در سایز و محل مورد نظر شما قرار بگیرد.

پس از اینکه مراحل بالا را انجام دادی و محتوای تصویری نهاییتان را با سایز مورد نظر انتخاب کردید روی Next بزنید،

اگر پست شما ویدیو دارد:

دو کار باید انجام دهید یکی اینکه برای ویدیوتان یک کاور انتخاب کنید برای این کار مربع کوچکی پایین صفحه است را به سمت راست یا چپ بکشید تا کاور مورد نظرتان را انتخاب کنید. دومین کاری که باید انجام دهید تصمیم گیری در مورد مدت زمان ویدیوست.

  • اگر ویدیوی شما بیش از یک دقیقه است سه کار میتوان کرد:
  1. یک دقیقه از ویدیو را جدا کنید و آن را پست کنید.
  2. آن را به عنوان یک IGTV پست کنید.
  3. ویدیوتان را به قسمت های یک دقیقه ای تقسیم کنید و در قالب یک پست اسلایدی آن را پست کنید.
  • اگر ویدیوی شما زیر یک دقیقه باشد هم محدودیت یا شرایط خاصی برای پستتان به وجود نخواهد آمد.
  تجهیزات مورد نیاز برای تدریس در کلاس آنلاین

اگر پست شما عکس است:

تنها کاری که برای پست های عکسی میتوانید انجام دهید این است که اگر دوست داشتید روی آن فیلتر قرار دهید. که البته این فیلتر های برای روی ویدو نیز قابل استفاده هستند.

اگر روی edit که در پایین صفحه قرار دارد نیز بزنید میتوانید خودتان نور و کنتراست و… تصویرتان را به صورت دستی تنظیم کنید.

بعد از این مرحله روی next بزنید؛ در صفحه ای که مقابل شماست میتوانید کپشن بنویسید، دوستانتان را تگ کنید و لوکیشن بزنید. برای آنکه بدانید هر کدام از این موارد را چگونه باید انجام دهید به تصویر زیر توجه کنید.

برای انتخاب لوکیشن، بعد از اینکه روی add location زدید، محل مورد نظرتان را سرچ کنید و روی آن بزنید. برای تگ کردن افراد نیز روی tag people بزنید و آیدی اشخاصی را که میخواهید روی پستتان تگ کنید سرچ و سپس انتخاب کنید. البته اگر نمیخواهید آن ها را روی پستتان تگ کنید میتوانید آن ها را در کپشن نیز تگ کنید به این صورت که آیدی آن ها را همراه با @ در کپشن بنویسید.

بله! روش پست گذاشتن در اینستاگرام به همین راحتی بود:) اکنون با توجه به قولی که داده بودم در بخش بعد اپلیکیشن های مورد نیاز برای یک تولید محتوای خوب در اینستاگرام را معرفی خواهم کرد:

اپلیکیشن های مورد نیاز برای تولید محتوا در اینستاگرام

قبلا در پلاسما وب آموزش تولید محتوا را مورد بررسی قرار داده بودیم و گفتیم که اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم ها برای تولید محتواست، اما تولید محتوا در اینستاگرام بدون داشتن اپلیکیشن ها و ابزار های کمکی نمیتواند کیفیت مطلوب را داشته باشد؛ به همین منظور در این بخش از مقاله ی روش پست گذاشتن در اینستاگرام اپلیکیشن هایی را معرفی میکنیم که تولید محتوای جذاب را برای شما ممکن میسازند:

  1. Inshot : اینشات اپلیکیشنی کاربردی برای ادیت ویدیو و ساخت ویدیو های خلاقانه است که کار با آن راحت بوده و کارهایی چون کات کردن، کراپ کردن، ساخت اسلاید شو، قرار دادن زیرنویس، طراحی کاور، آیدی زدن روی ویدو و … را میتوان با آن انجام داد.
  2. Captions: این نرم افزار نیز درست مانند اینشات است و برای قرار دادن زیرنویس روی ویدیو ها پیشنهاد میشود.
  3. Photopea: از این اپلیکیشن برای ادیت و طراحی محتوای عکسی استفاده میشود.
  4. متن نگار: این نرم افزار فارسی برای تولید عکس نوشته های فارسی و یا عربی و یا حتی انگیلیسی اپلیکیشن بسیار مناسبی است و تعداد زیاد و متنوعی از فونت ها را در اختیار کاربرانش قرار داده است.
  5. Viva video: ویوا ویدیو نیز یکی دیگر از نرم افزار های ادیت ویدیو است که قابلیت هایی تقریبا مشابه با inshot دارد.
  6. Pintrest: اگر ایده و یا عکس بک گراند کم آوردید کافیست به پینترست سری بزنید! برای آشنایی بیشتر با این نرم افزار پیشنهاد میکنم مقاله ی آموزش ساخت اکانت پینترست را مطالعه کنید.

 

 

اگر پیجی در اینستاگرام دارید میتوانید آن را در بخش نظرات به دوستان و همراهان پلاسما وب معرفی کنید 🙂

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *